MyAcerta: veelgestelde vragen
- Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten
- Ik wil mijn wachtwoord wijzigen
- Ik ben mijn wachtwoord vergeten
- Ik heb geen e-mail ontvangen met een link om een nieuw wachtwoord te kiezen
- Ik heb nog geen gebruikersprofiel
- Ik ben de toegang tot mijn multifactorauthenticatie- / authenticatorapp kwijt
- MyAcerta toevoegen op Smartphone
- Aanmeldingopties
1. Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten
Jouw gebruikersnaam vind je terug in de mail die we jou toestuurden om jouw gebruikersprofiel te activeren. Heb je die mail niet meer, dan vraag je die opnieuw aan via volgende procedure:
- Ga naar de wachtwoord vergeten pagina.
- Geef jouw e-mailadres in. Meerdere accounts gekoppeld aan jouw e-mailadres? Contacteer ons dan.
- Selecteer "verzenden". Je zal dan een e-mail ontvangen.
- Activeer jouw gebruiker via de link in de e-mail. Op de pagina waar je terechtkomt, staat jouw gebruikersnaam reeds ingevuld.
- Geef een nieuw wachtwoord in (2x).
Als je geen e-mail ontvangen hebt, kan je terecht bij:
- Werknemers: jouw personeelsdienst of verantwoordelijke.
- Werkgevers: jouw Acerta-contactpersoon.
- Boekhouders: jouw Acerta-contactpunt.
- Zelfstandigen: jouw Acertakantoor.
2. Ik wil mijn wachtwoord wijzigen
- Meld je aan bij MyAcerta.
- Klik op je naam.
- Klik op “MIJN PASWOORD”.
- Er wordt een nieuw venster geopend. Vul hier je huidige wachtwoord in en klik op “Volgende”.
- Geef twee keer je nieuwe, zelfgekozen wachtwoord in en klik op “Volgende”.
Als je geen e-mail hebt ontvangen, neem dan contact op met:
- Werknemers: jouw personeelsdienst of verantwoordelijke.
- Werkgevers: jouw Acerta-contactpersoon.
- Boekhouders: jouw Acerta-contactpunt.
- Zelfstandigen: jouw Acertakantoor.
3. Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Je kan een nieuw wachtwoord kiezen door het uitvoeren van de "wachtwoord vergeten" procedure:
- Ga naar de wachtwoord vergeten pagina.
- Geef jouw e-mailadres, jouw gebruikersnaam of jouw ingesteld alias (meestal je e-mailadres) in.
- Selecteer "verzenden". Je zal dan een e-mail ontvangen.
- Activeer jouw gebruiker via de link in de e-mail.
- Geef een nieuw wachtwoord in (2x).
- Belangrijk: Een wachtwoord moet 12 karakters bevatten. (Er is géén maximumlengte). Die karakters moeten bestaan uit verschillende types (van elk minstens één):
- Hoofdletters
- Kleine letters
- Cijfers
- Speciale karakters
Als je problemen ondervindt met deze procedure, kan je terecht bij:
- Werknemers: jouw personeelsdienst of verantwoordelijke.
- Werkgevers: jouw Acerta-contactpersoon.
- Boekhouders: jouw Acerta-contactpunt.
- Zelfstandigen: jouw Acertakantoor.
4. Ik heb geen e-mail ontvangen met een link om een nieuw wachtwoord te kiezen
Je hebt vermoedelijk een e-mailadres, een gebruikersnaam of een alias opgegeven dat niet gekend is binnen MyAcerta. Verifieer of je de correcte gegevens hebt ingegeven en probeer het nogmaals.
Als je nog steeds geen mail hebt ontvangen, controleer dan of de e-mail niet wordt tegengehouden door een spamfilter. De afzender van de mails is altijd noreply@acerta.be.
Als je problemen blijft ondervinden, kan je terecht bij:
- Werknemers: jouw personeelsdienst of verantwoordelijke.
- Werkgevers: jouw Acerta-contactpersoon.
- Boekhouders: jouw Acerta-contactpunt.
- Zelfstandigen: jouw Acertakantoor.
5. Ik heb nog geen gebruikersprofiel
Als je nog geen gebruikersprofiel hebt voor MyAcerta, kan je terecht bij:
- Werknemers: jouw personeelsdienst of verantwoordelijke.
- Werkgevers: jouw Acerta-contactpersoon.
- Boekhouders: jouw Acerta-contactpunt.
- Zelfstandige en/of bedrijfsleider: je kan jezelf hier registreren met itsme® of je eID. Voor hulp kan je terecht bij jouw Acertakantoor.
6. Ik ben de toegang tot mijn multifactorauthenticatie- / authenticatorapp kwijt
Om de toegang tot je multifactorauthenticatie app te herstellen dien je contact op te nemen met onze servicedesk en doorloop je samen met hun de procedure. Vul hiervoor het formulier onderaan deze pagina in.
7. MyAcerta toevoegen op Smartphone
Open je browser, surf naar MyAcerta.be en log in. Vervolgens volg je de instructies voor jouw browser uit de lijst hieronder:
Safari (iPhone)
Chrome
Firefox
8. Aanmeldingopties
Voor meer informatie, klik hier.