Acerta, partner van Essensys Finance Professionals
Bij Acerta streven we ernaar om zelfstandigen te ontzorgen en te ondersteunen in hun groeiproces. Als fullservice hr-dienstengroep bieden we een breed scala aan advies, diensten en toepassingen op het gebied van sociale zekerheid, loonadministratie en verzekeringen. Ons doel is om samen met Essensys Finance Professionals jou als zelfstandige totale ontzorging te bieden vanaf de start, je hele loopbaan lang.
Starten als zelfstandig consultant
Acerta Ondernemingsloket en Sociaal verzekeringsfonds regelt voor jou de administratie rond jouw opstart als zelfstandige. Laat je persoonlijk begeleiden door expert advies, zodat je altijd in orde bent met de alle nodige formaliteiten. Bovendien zijn we de goedkoopste in de markt en betaal je de laagste beheerskosten van het land. Regel je opstart online of kom langs bij een kantoor in je buurt.
Wat regelen we?
- je verplichte inschrijving in de Kruispuntbank van Ondernemingen (KBO)
- je ondernemingsnummer
- je btw-nummer
- je aansluiting bij een sociaal verzekeringsfonds voor je sociaal statuut en sociale bijdrage
Bij totale ontzorging hoort een one-stop-shop: Wij bieden een uitgebreid pakket aan diensten, variërend van het verkrijgen van ondernemingsnummers en btw-nummers tot vergunningen, verzekeringen, aanvullend pensioen, juridische bijstand en loonverwerking.
Must-have verzekeringen
Als zelfstandige ben je zelf verantwoordelijk voor je verzekeringen en aanvullende (sociale) bescherming. Overweeg zeker deze vanaf je start te nemen.
- Bouw stap voor stap aan je financiële zekerheid met een sociaal Vrij Aanvullend Pensioen voor Zelfstandigen (VAPZ). Start al met een jaarlijkse spaarbedrag vanaf 111 euro en profiteer meteen van een belastingvoordeel. Deze spaarverzekering beschermd daarnaast ook bij arbeidsongeschiktheid en invaliditeit, plus een vergoeding bij moederschapsrust. En het beste? Na slechts 1 maand arbeidsongeschiktheid ontvang je al een vervangingsinkomen, zonder gedoe met medische acceptatie!
- Een Individuele Pensioentoezegging (IPT) is dé oplossing voor bedrijfsleiders van vennootschappen die extra pensioenkapitaal willen opbouwen. Het biedt ondernemers een fiscaal aantrekkelijke weg om hun pensioenreserve te vergroten. Deze IPT fungeert als een individuele levensverzekering, waarbij de vennootschap de bijdragen betaalt, aftrekbaar van de brutowinst. Jij bent echter de verzekerde en begunstigde, waardoor de opgebouwde spaarpot meteen jouw privé-eigendom is.
- Met de juridische bijstand van Acerta krijg je onbeperkte toegang tot hulp bij het opstellen van documenten zoals contracten en verkoopsvoorwaarden, persoonlijk juridisch advies en ondersteuning bij het innen van onbetaalde facturen.
Je loon als zelfstandig bedrijfsleider
Als zaakvoerder, bestuurder of werkend vennoot van een vennootschap krijg je een loon of bezoldiging. Daarnaast betaal je verplicht bedrijfsvoorheffing op je bezoldiging uit je vennootschap. Hoe bepaal je hoeveel je jezelf mag uitkeren? Hoe kan je je loon optimaliseren met Voordelen Alle Aard? Wij nemen je loonberekening en loonadministratie met plezier mee in handen.
Juridisch nieuws en updates
Als grootste in België kan je rekenen op de beste experten van het land. Lees hier de meest actuele, nauwkeurige en relevante overheidsinformatie, rechtstreeks van de bron. Zodra onze juristen het weten, ben jij ook op de hoogte.
Webinar 'Start to freelance' op 18 april
Ontdek alles over freelancen tijdens onze webinar 'Start to freelance'! Een expert deelt gedurende een halfuur waardevolle inzichten over het leven als zelfstandige freelancer, inclusief handige tips en tricks. Grijp ook de kans om nadien je brandende vragen te stellen.
Zit je met vragen?
Acerta to the rescue! Dan kan je steeds terecht bij ons: telefonisch, via e-mail of in een van onze kantoren.